Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
Via inruil verkregen
Bmw R 1150 R
Bouwjaar 2001
Km Stand 36779
Motor start en rijd goed
Slijtage delen in orde
Motor start en rijd goed
Zadel hoes en handvaten aan vervanging toe
Zeer scherm geprijsd. (Dit is een meeneemprijs geen garantie)
Krachtige 2 cilinder boxer motor
Banden en remmen in zeer nette staat
Gratis 5 dagen all-risk dekking
Inruil / Financiering mogelijk
Contact gegevens:
Huijgen Motoren
De Kronkels 31C
3752LM Spakenburg
Tel 0332999800 (ook WhatsApp)
Openingstijden:
Ma - Vrij 08:00 - 18:00
Za 08:00 - 16:00
In de avond op afspraak
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
|
Motor | lucht/olie gekoelde 2 cilinder viertakt boxer |
Boring x slag | 100|70,5 |
Cilinder inhoud | 1.130 |
Comp. verhouding | 11.3:1 |
Kleppen | SOHC, 4 kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | electronische injectie |
Ontsteking | electronisch two spark |
Vermogen | 95|70.8|7500 |
Max. koppel | 100|5750 |
Koppeling | meervoudige natte platen |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | Cardan |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 23 |
Topsnelheid | > 200 |
ABS | |
Frame | 3-delig, voor- en achterframe en meedragende motor |
Vering voor | BMW Telelever, veerweg 120 mm |
Vering achter | eenzijdige swing arm (BMW paralever), veerweg 135 mm |
Remmen voor | dubbele 320 mm schijven, vier zuiger remklauw |
Remmen achter | enkele 276 mm schijf, twee zuigerremklauw |
Voorband | 120/70- ZR17 |
Achterband | 160/60 - ZR 18 |
Wielbasis | 1.473 |
Lengte | 2.170 |
Breedte | 920 |
Hoogte | 1.286 |
Zithoogte | 780 |
Drooggewicht | 246 |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | De R 1150 RS wordt standaard geleverd met BMW EVO remsysteem (Dynamische remkrachtverdeling en ABS) en drie weg katalysator. Alarm en integraal remsysteem (met de voorrem wordt op beide wielen afgeremd) als optie verkrijgbaar. |
De beste service, meer dan 30 jaar ervaring, persoonlijk contact.
| Spakenburg, Utrecht |
| 033-2999800 |
Wist u dat: In de motortaal "Featherbedframe" betekent: Het Engelse merk Norton ontwikkelde in de herfst van 1949 een frame, dat in april 1950 werd geďntroduceerd. Het Featherbedframe, zo genoemd om de goede afvering, gaf de Nortons die ermee werden uitgerust een uitstekende wegligging en uitnemende stuureigenschappen. In hetzelfde jaar dat de frames werden toegepast behaalde Norton successen in de Junior- en Senior TT wegraces. Volgens de overlevering werd de naam Featherbed (= veren bed) bedacht door Harold Daniell, een motorcoureur die na zijn overwinning in de Junior TT opmerkte dat zijn racemachine zo comfortabel
stuurde, dat hij erop in slaap had kunnen vallen. Tot de komst van het Featherbedframe hadden motorfietsfabrikanten altijd gezworen bij frames die werden geconstrueerd met behulp van gietstukken en waarin de pijpen met koper aan elkaar werden gesoldeerd. De lastechnieken van 1950 lieten echter toe dat buizen direct aan elkaar werden gelast met SIF-brons, dat een relatief lage verhittingstemperatuur nodig had. Het raceframe vond zijn vertaling in een seriegeproduceerde motorfiets voor het grote publiek met de introductie in 1952 van de Norton Dominator, een 500CC staande *twin. Pas in 1967 zou met de komst van de Norton *Commando het Featherbedframe worden verlaten, al bleef het daarna nog lange tijd de lieveling van
de bouwers en berijders van café-racers, voor wie het tot 1970 in produktie werd gehouden. Het Featherbedframe is gastheer geweest voor een grote variëteit merken motorblokken. Enerzijds omdat het zoveel ruimte bood, dat elk type motorblok erin paste, anderzijds vanwege de al geroemde legendarische stuureigenschappen die het decennia lang tot de maatstaf voor een goed frame verhieven. Tot op heden gaan nog stemmen op die beweren dat het Featherbedframe onovertroffen is
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken