Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
De motor is nog volledig origineel en goed onderhouden. De volledige onderhoudshistorie is aanwezig. Deze heeft de vorige eigenaar netjes in het boekje opgeschreven. Er is goed te zien dat de motor weinig te verduren heeft gehad. Bij 49.8 uur is de eerste zuiger vervangen en bij inruil is er door ons nog een nieuwe zuiger gemonteerd met distributieketting. Deze is dus net als de olie en olie filter nog nieuw. Daardoor moet de motor nog ingereden worden. Door de Japanse degelijkheid en het uitzonderlijk goede onderhoud kun je met deze motor voorlopig nog vooruit!
Prijs: €4950,-
incl BTW, ondernemers kunnen de btw terugvragen!
Telefoon nummer: 010-5216470
E-mail: info@motorcrossaad.nl
-
Wij berekenen geen afleverkosten!
Al onze occasions staan aflever klaar in de showroom. Wilt u nog dezelfde dag de motor mee naar huis nemen? Dat is bij ons geen probleem. Uw nieuwe motorfiets thuis laten bezorgen is mogelijk.
Neem contact met ons op voor meer informatie.
Bij Motorcross AAD- De Boer Motoren bent u aan het juiste adres als het om aankoop, onderhoud of reparatie van uw motorfiets gaat. Met een oppervlakte van 700 vierkantemeter aan showroom zijn wij een van de grootste off-road winkels in Nederland. Hier kunt u alle benodige artikelen vinden die u nodig heeft voor het uit oefenen van uw sport.
Al onze occasions zijn met grote zorg geselecteerd en ook na aanschaf bieden wij een nette service.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
Bij De Boer Motoren bent u aan het juiste adres als het om onderhoud of reparatie aan uw motorfiets gaat.
Stephan de Boer is al 8 jaar gespecialiseerd in het onderhouden en repareren van motorfietsen van het merk Yamaha, Ducati, Honda, Kawasaki, Suzuki, Triumph, KTM en BMW.
Bij ons kunt u terecht van een kleine onderhoudsbeurt, banden vervangen, schade reparatie tot motorblok revisie.
 | Bleiswijk, Zuid-Holland |
 | 0105216470 |
Een stukje historie: BMW in 1969 - Alle modellen die in 1969 op de markt kwamen droegen de typeaanduiding /5. Bovendien zou vanaf dit moment de cilinderinhoud af te leiden zijn van de typenaam. Zo kwam er de 500 cc-R 50/5, de 600cc-R 60/5 en de 750cc-R 75/5. Ontwerptechnisch was de serie een sprong vooruit. De motorfietsen waren dan ook helemaal nieuw ontwikkeld. Er was volop gebruikgemaakt van chroom en kleur, de frames hadden duidelijke kenmerken van het Norton Featherbed frame, met een aangebout achterframe, maar voortaan zonder de kogels voor de zijspanbevestiging. De uitlaten waren licht omhoog gebogen en droegen zo bij aan het moderne uiterlijk. De zweefzadels waren voorgoed afgezworen. De krukas draaide voortaan in glijlagers, evenals de drijfstangen. Een heel belangrijke wijziging was de verplaatsing van de nokkenas. Doordat die nu onder de krukas lag, konden de stoterstangen naar de onderkant van de cilinders verhuizen. Die cilinders kwamen daardoor hoger te zitten, waardoor er meer grondspeling ontstond en de hellingshoek in bochten groter werd. Bovendien kwam het zwaartepunt van de motor lager te liggen. De 6 Volt elektrische installatie was vervangen door 12 V. Alle modellen hadden een startmotor, hoewel ook nog een kickstarter was gemonteerd. Dankzij de verbeterde stuureigenschappen kon met name het topmodel R 75/5 meekomen met sterkere concurrenten zoals bijvoorbeeld de Honda CB 750 Four. Die leverde weliswaar 67 pk (de R 75/5 “slechts” 50), maar was ook 40 kg zwaarder dan de R 75/5. Bovendien waren de machines zo mogelijk nog degelijker en betrouwbaarder dan hun voorgangers. Dit was uiteraard bij de presentatie in 1969 nog niet bekend, maar is inmiddels duidelijk gebleken. Ook uiterlijk zag het motorblok er moderner uit. Met name de luchtfilterkast die helemaal geïntegreerd was in het motorblok, in tegenstelling tot de eerder toegepaste losse luchtfilterhuizen op de versnellingsbak. Er werden vóór duplextrommelremmen en achter simplexremmen toegepast.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken