Nieuwsbrief:

Motorcross Aad

Bij De Boer Motoren bent u aan het juiste adres als het om onderhoud of reparatie aan uw motorfiets gaat. Stephan de Boer is al 8 jaar gespecialiseerd in het onderhouden en repareren van motorfietsen van het merk Yamaha, Ducati, Honda, Kawasaki, Suzuki, Triumph, KTM en BMW. Bij ons kunt u terecht van een kleine onderhoudsbeurt, banden vervangen, schade reparatie tot motorblok revisie.
Alle motoren van Motorcross Aad
11 motoren gevonden
YAMAHA YZ 250 F
YAMAHA YZ 250 F
€ 4.950,- p/mnd klik hier
2022, 65 Uur
FANTIC XXF 250
FANTIC XXF 250
€ 4.950,- p/mnd klik hier
2022,
KAWASAKI KX 250 F
KAWASAKI KX 250 F
€ 4.950,- p/mnd klik hier
2019, 91 Uur
YAMAHA YZ 250 F
YAMAHA YZ 250 F
€ 10.099,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
YAMAHA YZ 125 MONSTER ENERGY YAMAHA RACING EDITION
YAMAHA YZ 125 MONSTER ENERGY YAMAHA RACING EDITION
€ 8.699,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
YAMAHA YZ 250
YAMAHA YZ 250
€ 9.099,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
HONDA NC 750 S / ABS
HONDA NC 750 S / ABS
€ 4.950,- p/mnd klik hier
2014, 21088 Km
YAMAHA FZ 6 N FAZER
YAMAHA FZ 6 N FAZER
€ 3.950,- p/mnd klik hier
2009, 67838 Km
YAMAHA YZ 125
YAMAHA YZ 125
€ 4.950,- p/mnd klik hier
2021, 62 Uur
KTM 65 SX
KTM 65 SX
€ 3.150,- p/mnd klik hier
2022, 16 Uur
KTM 125 SX
KTM 125 SX
€ 5.650,- p/mnd klik hier
2023, 74 Uur
Wist u dat: In de motortaal "PK" betekent: Paarde kracht. F.W H .Emons schrijft in 1907 in zijn boek De Motorfiets, dat het hanteren van de waarde paarde kracht is ontleend aan de wereld van bierbrouwers. James Watt, de uitvinder van de stoommachine zou zijn eerste stoommachine bijeen bierbrouwer hebben geïnstalleerd. Voordat hij daartoe overging wilde hij van de bierbrouwer weten hoeveel paarden voor een bepaalde arbeid binnen een zeker tijdsbestek nodig waren,teneinde de benodigde capaciteit van de stoommachine te berekenen. Het verhaal vermeldt dat één paard na acht uur continu aan de pomp te hebben gewerkt twee miljoen kilo water had opgepompt. Dat betekende dat 75 kilo water in één seconde één meter omhoog was gevoerd. Op basis van deze berekening van James Watt zouden wij aan onze wetenschappelijke PK zijn gekomen. Wereldwijd ontstond een drietal methoden om het aantal PKs dat een motorblok ontwikkelt te meten. Hierbij ligt het verschil niet in de toegepaste meetmethode, maar in de uitrustingstoestand van de motor. Bij DIN- PK (Deutsche Industrie Normen) blijven de op het motorblok gemonteerde appendages als dynamo, uitlaatsysteem en luchtfilter aanwezig. Bij SAE -PK (Society of Automotive Engineers, een Amerikaanse norm) worden al deze zaken verwijderd. Vandaar dat een SAE-PK-meting 10% hoger zal zijn dan een DIN-meting. Tenslotte bestaat de CUNA -PK (Commissione Unificazione Normalizzazione Autoveicoli), een Italiaanse norm, waarbij de PK-meting wordt voltrokken na verwijdering van luchtfilter en uitlaatdemper, maar met dynamo. Gemiddeld bevinden de cuna meetresultaten zich tussen SAE -PK en DIN -PK . In Nederland wordt met DIN -PK gewerkt.
© 2000 - 2025 Motoroccasion