Nieuwsbrief:

BENELLI  LEONCINO 800 - 2025

€ 7.699,- € 8.399,-
Garantie: Ja
Nieuw
Groen
benelli - leoncino-800
benelli - leoncino-800
benelli - leoncino-800
benelli - leoncino-800
benelli - leoncino-800
benelli - leoncino-800
benelli - leoncino-800
benelli - leoncino-800
benelli - leoncino-800
benelli - leoncino-800
benelli - leoncino-800
benelli - leoncino-800
benelli - leoncino-800
benelli - leoncino-800
benelli - leoncino-800
benelli - leoncino-800
benelli - leoncino-800
benelli - leoncino-800
benelli - leoncino-800
benelli - leoncino-800
benelli - leoncino-800
benelli - leoncino-800
benelli - leoncino-800
benelli - leoncino-800
OmschrijvingTechniekFinancierenVerzekeringBedrijf

DEMOKORTING PROFITEER NU

De Leoncino 800 vormt een unieke mix tussen moderne en klassieke stijlen. Bij het ontwerpen van de 800 serie is trouw gebleven aan de bekende Leoncino vorm; de boog. Deze is terug te vinden in de koplamp en het ontwerp van de tank waardoor de kracht, dynamiek een authentieke stijl van de motor wordt versterkt.

Het frame is een gloednieuw stalen trellis frame, dat perfect past bij het ontwerp en tegelijkertijd zorgt voor een gemakkelijke en voorspelbare wegligging. Iets wat mede te danken is aan de standaard gemonteerde hoogwaardige MT60 RS banden van Pirelli. In tegenstelling tot zijn zus, de Leoncino 800 Trail, is de Leoncino 800 voorzien van sportieve 17 inch lichtmetalen velgen.

De leeuw heeft een speciale plek en staat met trots op het voorspatbord, zoals gebruikelijk was op de historische motorfietsen van Benelli.
 

Het kloppend hart van Leoncino 800 bestaat uit een door Benelli zelf ontwikkelde 754cc metende parallel-twin. De EFI mapping is geoptimaliseerd om veel koppel te leveren vanaf lage toerentallen en de koppelcurve lineair op te laten lopen tot een piek van 67 Nm bij 6500 omwentelingen. Bij iets verder doortrekken komt het maximale vermogen van 76,2 pk vrij bij 8500 omwentelingen.

De vloeistofgekoelde twin met DOHC ontwerp is betrouwbaar, reactief en bovendien Euro5 goedgekeurd. De kruktappen zijn 360 graden verzet, wat de motor zijn karakteristieke geluid geeft.

Daarnaast is er nog een interne balans-as toegevoegd wat resulteert in een zijdesoepel lopende motor. Voeg hier een soepele zes-bak met assist & slipper clutch aan toe en het plaatje is compleet.

De Leoncino 800 is ook beschikbaar als 35 kW A2 variant!

Al onze prijzen zijn inclusief afleverkosten, rijklaarmaak kosten, kenteken kosten en tennaamstellingskosten.

Zie laatste foto's voor meer kleurstellingen
 
Wim en Kevin Zielman

  • Om teleurstellingen te voorkomen adviseren wij vóór afreizen met ons te bellen over de beschikbaarheid.

    Wim & Kevin Zielman

    Motor Service Hoofddorp: Uw favoriete motor specialist






Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
Motor Service Hoofddorp
Ook van deze verkoper:
Een stukje historie: AERMACCHI in 1955 - Behoorlijk tegenvallend was de daaropvolgende creatie, de 250 cc twin (twee 125s gekoppeld) die gefabriceerd werd in 1953 en 54. In 1955 ontwierp Tonti een recordbreker. Er werd in die dagen al gebruik gemaakt van windtunnels en andere faciliteiten en technieken die men vanuit hun vliegtuigkennis ook in deze industrie toepasten. De vliegtuigproductie had men in die dagen meer naar de civiele sector laten glijden. De recordbreker werd aangedreven met dubbele-OHC motoren met een 48 cc en 75 cc capaciteit. Dit was een voorbeeld van de eerste -vliegende sigaren- die erg laag waren en bijna 3 meter lang. Het motorblok werd achter de bestuurder geplaatst. De achterwaarts geplaatste cilinders werden onder een hoek van 20 graden geplaatst. De overmaat nokken werden met een ketting aangedreven. Boring en slag waren 44,5 bij 43 mm voor de grotere en 40 mm bij 39 mm voor de kleinere cilinder. En met een compressieverhouding van 10:1 was het vermogen een dikke 9 pk bij 11.000 toeren voor de 75 cc en 7 pk bij 12.000 toeren voor de 48 cc - behoorlijk goede cijfers wanneer je je bedenkt dat dit zich afspeelde in 1955 waarbij de brandstof in die tijd ook nog niet van de kwaliteit was die we nu kennen. Het motorblok, die was uitgerust met een oliebad smering, lag in lijn met een vier-versnellingen schakelbak. De eindaandrijving geschiedde met een ketting. Het gewicht was 97 kilogram, de velgdiameter 18 inch.
© 2000 - 2025 Motoroccasion