Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
De Leoncino 800 Trail combineert met succes de vormen van traditionele "scramblers" met de stijl en technologie van moderne motoren. Klassiek, maar dan in een modern jasje gestoken. Door een reeks technische en esthetische veranderingen is de Trail bovendien niet vies van een stukje onverhard. Deze moderne klassieker is sportief en dynamisch en deelt verschillende stijlkenmerken met zijn zus, de Leoncino 800.
Om het offroad karakter van de motor te benadrukken is deze Benelli voorzien van tubeless spaakvelgen in de populaire crossover maten van 19 inch aan de voorzijde en 17 inch aan de achterzijde. Uit de fabriek wordt de Trail geleverd met Pirelli Scorpion Rally SRT’s.
In het oog springt het opvallende uitlaatsysteem welke bijdraagt aan het unieke design van de motor en trakteert op een mooi diep geluid.
Leoncino 800 Trail onderscheidt zich door verfijnde stijlelementen zoals de hoge koplampkuip die zich recht boven de full-LED koplamp bevindt, met de bekende DRL boog uit de Leoncino-serie. De nieuwe dubbele uitlaat is speciaal voor de Trail-versie ontwikkeld, evenals de kentekenplaathouder en het hitteschild aan de zijkant, die ook de offroad-inclinatie van dit model naar voren brengen.
De uitgehouwen lijnen van de stalen tank komen overeen met de Leoncino 800; ontworpen om de dynamiek van deze motorfiets naar voren te brengen. Het zadel garandeert groot comfort, zelfs op de zwaarste terreinen.
Op het spatbord springt het onmiskenbare symbool van de Leoncino serie in het oog: De leeuw.
Al onze prijzen zijn inclusief afleverkosten, rijklaarmaak kosten, kenteken kosten en tennaamstellingskosten.
Zie laatste fotos voor meer kleuren.
Wim en Kevin Zielman
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Vloeistofgekoelde paralleltwin, viertakt, vier kleppen per cilinder, dubbele bovenliggende nokkenas |
Boring x slag | 88|62 |
Cilinder inhoud | 754 |
Comp. verhouding | 11.0:1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | Elektronische brandstofinjectie met gasklephuis van 37 mm ø |
Ontsteking | Delphi MT05 |
Vermogen | 76|56| |
Max. koppel | 67|6500 |
Koppeling | Natte platenkoppeling, handbediend |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 15 |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | ALS stalen trellis frame |
Vering voor | upside-down vork, diameter 50 mm |
Vering achter | Swingarm met laterale schokdemper met regelbare veervoorspanning en demping |
Remmen voor | Twee semi-zwevende schijven ø320 met radiale 4-zuiger remklauw en ABS |
Remmen achter | Enkele schijf ø 260, remklauw met enkele zuiger, ABS |
Voorband | 120/70/17 |
Achterband | 180/55/17 |
Wielbasis | 1480 |
Lengte | |
Breedte | 877 |
Hoogte | 1120 |
Zithoogte | 834 |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | |
| Dealerschappen: ROYAL ENFIELD, BENELLI |
Geachte Motorrijder.
Met een geheel nieuw professioneel uitgeruste werkplaats van 100 vierkante meter en een zeer uitgebreide showroom van 300 vierkante meter staan wij volledig voor u klaar.
Bij Motor Service Hoofddorp begrijpen wij als geen ander dat plezierig motorrijden samengaat met een exclusieve motor die voor u volledig voldoet aan al uw wensen en behoeften.
Wij verzorgen dit geheel voor u, op uw specifieke wensen.
Wij zijn namelijk zelf liefhebber, ons bedrijf is uit passie geboren.
 | Hoofddorp, Zuid-Holland |
 | 023-5830335 |
Wist u dat: In de motortaal "Chopper" betekent: De basisbetekenis van het werkwoord to chop is afhakken. Naast allerlei betekenissen op andere terreinen dan de nieuwe betekenis die to chop zou krijgen binnen de wereld van sportwagens en motorfietsen aan de Amerikaanse Westkust,
betekent chopper volgens het Dictionary o f American Slang van Wentworth & Flexner een kaartjesscheurder aan de ingang van een bioscoop, maar ook de bijnaam voor een Thompson machinegeweer (1929). Een paar jaar later, in 1931, werd die
betekenis binnen de Amerikaanse onderwereld verruimd tot: de man met het machinegeweer. In 1955 ontstaat binnen de hot-rod scene van jeugdige bezitters van sportwagens in Californië het begrip chopped top. Een opgevoerde auto werd ontdaan van dak, voorruit en sponning en
zelfs zijramen ‘so that only the bare frame was left above door level’. Er is weinig verbeeldingskracht voor nodig om in plaats van een auto een motorfiets tot zijn naakte essentie terug te brengen. Die rage begon min o f meer in dezelfde tijd, namelijk
begin jaren vijftig aan de zonnige Amerikaanse Westkust. Het voorspatbord verdween, het achterste deel van het achterspatbord werd verwijderd, alsmede conventioneel en solide ogende treeplanken. Dat alles droeg bij tot een uiterlijk van onveiligheid, roekeloosheid en daarmee onaangepastheid. In de literatuur wordt voor het eerst aan het eind van de jaren vijftig de term chopper gebezigd voor een dergelijke gestripte motorfiets of bike en raakt de term biker voor berijders van onconventionele motorfietsen in zwang. De chopper werd een echte rage na de film Easy Rider uit 1969.
De titel van de film met Dennis Hopper en Peter Fonda werd ontleend aan de comfortabele en ontspannen zitpositie op hun flamboyante Harley-choppers. Schijnbaar zonder inspanning van Hopper en Fonda worden de bewoners in de square wereld die zij op hun romantisch uitziende motorfietsen doorkruisen
gereduceerd tot figuranten die op provocerende wijze op hun burgerlijke onvrijheid worden gewezen. De motoragent en daarmee alle motorrijders van de gevestigde orde zitten nu wel heel erg rechtop hun aangeharkte motorfietsen. Voor hen die al iets met motorfietsen hadden op het moment dat Easy Rider uitkwam en tevens kritisch stonden tegenover het establishment aan het einde van de jaren zestig, kwam de boodschap goed over. Na wereldwijde roulatie van de film kreeg het choppen van originele Harley’s een aanzienlijke navolging.
Essentieel en in het oog springend was de verlengde voorvork en het gewijzigde frame, waarvan de balhoofdhoek werd vergroot raked frame), wat enig deskundig zaag- en laswerk vereiste. Het aanpassen van de balhoofdhoek was nodig om een omhoogstaande voorkant te vermijden bij het monteren van
een verlengde voorvork. De krachtbron van het merendeel van de choppers, het 1200CC Harley v-twin motorblok, werd met alle beschikbare middelen opgepept, wat meer snelheid betekende, zodat wegligging en
remcapaciteit, maar ook een wat minder compromisloze ergonomische zitpositie werden herzien. Menig liefhebber van de originele fabrieksHarley of-Indian heeft met tranen in de ogen de radicale chopperrage (1970-1980) zien woeden.
Na tien jaar was het verlengde voorvork-syndroom goeddeels verdwenen. Menig chopper bleek een krakkemikkige constructie te zijn die door zijn modegevoelige bezitter vaak na korte tijd al weer van de hand werd gedaan en als schroot op onderdelenmarkten terechtkwam. Een indrukwekkend aantal originele Harley-Davidsons en Indians werd aan de chopperrage opgeofferd. Met name de Panheads en Knuckleheads, de zware modellen van Harley-Davidson uit de jaren veertig, vijftig en begin jaren zestig vielen ten prooi aan deze trend, die bovendien voortdurend wisselde. Een jaar later waren korte lage sturen en *dragpipes in de mode, en paste een chopperrijder zijn vehikel weer aan de nieuwste rage aan. Het verchromen van talrijke bestanddelen is altijd inherent gebleven aan de verschijningsvorm van choppers. Soms ging het verchromen zo ver dat hele frames en zelfs carterhelften o f oliepompen een chroomlaag kregen. Die extremen komen nauwelijks nog voor. De lengte van voorvorken nam eveneens af tot een hanteerbare maat, waarmee niet iedere te nemen bocht een straf werd. De custombike is de wat ingetogener opvolger van de chopper. De huidige naam chopper, die aan eigentijdse modellen
van de Japanse motorindustrie wordt meegegeven, duidt op een verre gelijkenis met het Easy Rider-silhouet. De enige rechtvaardiging van de naam chopper hierbij is dat er sprake is vaneen achteruitleunende zitpositie, waarbij de voeten naar voren worden geplaatst en de handen een welvend, middelhoog stuur
vasthouden. De zogenaamde ontspannen, lui achteroverhangende zit die deze motor zijn chopper-image verschaft, blijkt op langere ritten tot heel wat rug-, arm- en zitvlakpijn te leiden. Met eigenbouw o f ingrijpende realisering van individuele wensen heeft de met chopper aangeduide moderne Japanner in
het geheel niets te maken. Het is een seriemotorfiets die als typetje met deze benaming voor massaconsumenten recentelijk op de markt is gebracht.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken