|
Motor | 3-cilinder, 4-takt, Vloeistofgekoeld, dubbel bovenliggende nokkenas, 4-kleppen |
Boring x slag | 78|62.1 |
Cilinder inhoud | 890 |
Comp. verhouding | 11,5:1 |
Kleppen | 4 Kleppen |
Brandstof toevoer | Brandstofinjectie |
Ontsteking | TCI |
Vermogen | 119|87.5|10,000 |
Max. koppel | 93|7000 |
Koppeling | Nat, meervoudige platen met assist en slipper Clutch (A&S) |
Versnellingsbak | 6 versnellingen, Costant mesh |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 14 |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Diamantvormig |
Vering voor | Telescopische voorvork |
Vering achter | Achterbrug, (Link type veersysteem) |
Remmen voor | Hydraulische dubbele schijfrem, Ø 298 mm |
Remmen achter | Hydraulische dubbele schijfrem, Ø 298 mm |
Voorband | 120/70ZR17M/C (58W) (Tubeless) |
Achterband | 180/55ZR17M/C (73W) (Tubeless) |
Wielbasis | 1500 |
Lengte | 2160 |
Breedte | 810 |
Hoogte | 1180 |
Zithoogte | 835 |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | Legend Red,Midnight Black |
Beschrijving | Laat je niet misleiden door de tijdloze, knappe look van de XSR900, want onder die look van een racemotorfiets uit de jaren 80 schuilt serieuze high-performance technologie. De motorfiets beschikt niet alleen over het soepele EU5 890 cc CP3-motorblok met een ton aan koppel, maar ook over een lichtgewicht Deltabox-gestyled chassis met een radiale Brembo-hoofdcilinder, lichtgewicht Spinforged-velgen en een volledig instelbare vering.
De XSR900 is bewijs van de Faster Sons-filosofie in actie. Deze high-performance motorfiets is geïnspireerd op een aantal van de meest iconische motorfietsen uit Yamahas verleden en is het resultaat van tientallen jaren intensief onderzoek en ontwikkeling. |