Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
Nieuw: Ja
Modeljaar: 2024
Fabrieksgarantie: 24 maanden
De KTM 450 SMR 2024 legt uitmuntende prestaties aan de dag en is een van KTM’s meest getalenteerde telgen uit een motorfietsfamilie die toch al bekend staat om haar eersteklas racekwaliteiten. Een korte blik op de nieuwste uitvoering van ons Supermoto-‘wapen’ is genoeg om te beseffen dat deze motorfiets is gemaakt om te domineren op het asfalt.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
|
Motor | Vloeistof gekoeld 1-cilinder 4-taktmotor |
Boring x slag | 95|63.4 |
Cilinder inhoud | 449.9 |
Comp. verhouding | |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | |
Ontsteking | |
Vermogen | || |
Max. koppel | | |
Koppeling | Natte Suter-koppeling met meerdere schijven, Brembo-hydraulica |
Versnellingsbak | 5 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 7 |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Centraal dubbel cradle-type 25CrMo4 staal |
Vering voor | WP XACT-USD, Ø 48 mm |
Vering achter | WP XACT Monoshock met koppeling |
Remmen voor | 310 mm |
Remmen achter | 220 mm |
Voorband | |
Achterband | |
Wielbasis | |
Lengte | |
Breedte | |
Hoogte | |
Zithoogte | 890 |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | Het zou je vergeven zijn als je denkt dat de KTM 450 SMR onmogelijk beter kan worden. Maar dat laten we maar schieten - net zoals je zou doen als je een been gooit over de nieuwste iteratie van pure READY TO RACE-perfectie. Met een frame dat speciaal is ontworpen voor longitudinale stijfheid, stabiliteit en uitzonderlijke feedback van de rijder en een motor die de concurrentie wegblaast met een niet aflatende vermogensafgifte - om nog maar te zwijgen van de elektronische tovenarij van rivaliserende sportmotoren - is de KTM 450 SMR een speciaal gebouwde racer met één simpel doel: kampioenschappen winnen. |
| Dealerschappen: APRILA, KAWASAKI, KTM, MIA, CAN-AM, DUCATI, HONDOTO GUZZI, MOTO MORINI, PIAGGIOSUZUKI, TRIUMPH, YAMAHA |
Een nieuwe motor?
Bij Goedhart vind je hem Wat vind ik mooi? Wat is verstandig? Past deze motor wel bij mij?
Allemaal vragen die een rol spelen bij de aanschaf van een nieuwe motorfiets. Ons deskundige verkoopteam helpt u graag de juiste motorfiets te vinden voor vele tevreden motorkilometers.
| Bodegraven, Zuid-Holland |
| 0172-650005 |
Een stukje historie: BMW in 1983 - Hans Muth had in 1979 samen met Jan Fellstrom en Hans-Georg Kasten zijn eigen ontwerpstudio "Target Design" opgericht. Target Design tekende de R 65 LS, die veel leek op de Suzuki Katana modellen. Pas in 1983 week men af van de tweecilinderboxermotor, toen de drie- en viercilinder K-modellen werden geïntroduceerd met de BMW K 100-serie en de K 75-serie. Bij deze modellen lag de krukas net als bij de boxermotoren in de lengterichting. Dankzij dubbele bovenliggende nokkenassen, brandstofinjectie en geheel nieuwe frames konden deze modellen veel beter concurreren met andere merken en bovendien aan de strenger wordende milieu eisen voldoen. BMW was voornemens boxermotoren uitsluitend nog in de GS modellen te leveren. De K 100- en K 75-serie konden immers zowel sportief als toeristisch ingestelde klanten bedienen, zowel in de middenklasse als in de zware klasse. Maar vrijwel meteen na de introductie van de K modellen kwamen er klachten van klanten, en later dus ook van dealers en zelfs importeurs. Men wilde de zware boxermodellen terug. Nadat de /7-serie uit productie was gegaan, werden zelfs de nog leverbare R 80 modellen van grotere zuigers en cilinders voorzien, zodat met toch nog 1000cc-BMW's kon kopen.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken