Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
een mooie honda VTX 1300 in super nette staat!
- BUB uitlaten
- achterzitje aanwezig
- floorboards
- special paint
- whitewall banden
- veel chroom en in goede staat
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
|
Motor | vloeistofgekoelde viertakt 52° v-twin |
Boring x slag | 89,5|104,3 |
Cilinder inhoud | 1.312 |
Comp. verhouding | 9,2 ; 1 |
Kleppen | 3 kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | 38 mm carburateur type CV |
Ontsteking | Computergestuurde digitale transistor met elektronische vervroeging |
Vermogen | 74|55|5.000 |
Max. koppel | 123|3.000 |
Koppeling | natte platen koppeling |
Versnellingsbak | 5 vernellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | |
Topsnelheid | 175 |
ABS | nee |
Frame | stalen wiegframe |
Vering voor | 41 mm telescopische voorvork, veerweg 130 mm |
Vering achter | qua veervoorspanning instelbare stereodempers, veerweg 95 mm |
Remmen voor | enkele 336 mm schijf, tweezuigerremklauw |
Remmen achter | enkele 296 mm schijf, éénzuigerremklauw |
Voorband | 140/80-17 |
Achterband | 170/80-15 |
Wielbasis | 1.670 |
Lengte | 2.575 |
Breedte | 960 |
Hoogte | 1.125 |
Zithoogte | 686 |
Drooggewicht | 299 |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | Kenmerkend voor deze VTX 1300 zijn de lage zithoogte, slechts 686mm, het brede stuur, traditioneel gespaakte wielen en een 1.312cm³ V-twin krachtbron. In tegenstelling tot de VTX 1800 is de VTX 1300 naast zwart ook leverbaar in het rood. |
Kobo Motoren
Official KTM Dealer
Meer dan 120 gebruikte motoren
KTM Powerwearshop
KTM Powerparts
| Drachten, Friesland |
| 0512-542142 |
Een stukje historie: BMW in 1969 - Alle modellen die in 1969 op de markt kwamen droegen de typeaanduiding /5. Bovendien zou vanaf dit moment de cilinderinhoud af te leiden zijn van de typenaam. Zo kwam er de 500 cc-R 50/5, de 600cc-R 60/5 en de 750cc-R 75/5. Ontwerptechnisch was de serie een sprong vooruit. De motorfietsen waren dan ook helemaal nieuw ontwikkeld. Er was volop gebruikgemaakt van chroom en kleur, de frames hadden duidelijke kenmerken van het Norton Featherbed frame, met een aangebout achterframe, maar voortaan zonder de kogels voor de zijspanbevestiging. De uitlaten waren licht omhoog gebogen en droegen zo bij aan het moderne uiterlijk. De zweefzadels waren voorgoed afgezworen. De krukas draaide voortaan in glijlagers, evenals de drijfstangen. Een heel belangrijke wijziging was de verplaatsing van de nokkenas. Doordat die nu onder de krukas lag, konden de stoterstangen naar de onderkant van de cilinders verhuizen. Die cilinders kwamen daardoor hoger te zitten, waardoor er meer grondspeling ontstond en de hellingshoek in bochten groter werd. Bovendien kwam het zwaartepunt van de motor lager te liggen. De 6 Volt elektrische installatie was vervangen door 12 V. Alle modellen hadden een startmotor, hoewel ook nog een kickstarter was gemonteerd. Dankzij de verbeterde stuureigenschappen kon met name het topmodel R 75/5 meekomen met sterkere concurrenten zoals bijvoorbeeld de Honda CB 750 Four. Die leverde weliswaar 67 pk (de R 75/5 “slechts” 50), maar was ook 40 kg zwaarder dan de R 75/5. Bovendien waren de machines zo mogelijk nog degelijker en betrouwbaarder dan hun voorgangers. Dit was uiteraard bij de presentatie in 1969 nog niet bekend, maar is inmiddels duidelijk gebleken. Ook uiterlijk zag het motorblok er moderner uit. Met name de luchtfilterkast die helemaal geïntegreerd was in het motorblok, in tegenstelling tot de eerder toegepaste losse luchtfilterhuizen op de versnellingsbak. Er werden vóór duplextrommelremmen en achter simplexremmen toegepast.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken