Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
Nieuw: Ja
Modeljaar: 2024
De MSX Grom (mini Street X-Treme) is sinds 2013 het vervoersmiddel bij uitstek voor een hele generatie jonge rijders over de hele wereld. En het is geen raadsel hoe dat komt; unieke looks en compact in omvang maar met het karakter, de ophanging en de remmen van een volwaardige motorfiets.
Deze motor is geschikt voor A1 rijbewijs.
![](/media/images/motorjaarboek/2022/HONDA/msx125.jpg) |
Motor | Luchtgekoelde 2 - kleps ééncilinder |
Boring x slag | 52,4|57,9 |
Cilinder inhoud | 124,9 |
Comp. verhouding | 10.0:1 |
Kleppen | 2 kleppen |
Brandstof toevoer | PGM-FI elektronisch brandstofinjectie |
Ontsteking | |
Vermogen | |7,2|7,250 |
Max. koppel | 10,5|5,500 |
Koppeling | Natte meerplaatskoppeling |
Versnellingsbak | 4 Versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 5,5 |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Stalen ruggengraatframe |
Vering voor | USD voorvork, 31mm |
Vering achter | Monoshock, stalen swingarm |
Remmen voor | 220mm enkele wave type schijf met tweezuigerklauw en remblokken |
Remmen achter | 190 mm enkele wave type remschijf met enkelzuigerklauw en remblokken |
Voorband | 120/70-12 |
Achterband | 130/70-12 |
Wielbasis | 1,200 |
Lengte | 1,760 |
Breedte | 720 |
Hoogte | 1,015 |
Zithoogte | 765 |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | MAT GUNPOWDER BLACK METALLIC,GAYETY RED,PEARL QUEEN BEE YELLOW |
Beschrijving | LAAT HET FEESTJE MAAR BEGINNEN
Onze MSX Grom (mini Street X-Treme) is sinds 2013 het vervoersmiddel bij uitstek voor een hele generatie jonge rijders van over de hele wereld. En het is geen raadsel hoe dat komt; unieke looks en compact in omvang maar met het karakter, de ophanging en de remmen van een volwaardige motorfiets. Voeg daar een pittige 125 cc-motor aan toe en het resultaat is de perfecte partner voor het drukke stadsleven. En nu komt de nieuwe MSX Grom tevoorschijn, met extra vermogen, een extra versnelling en nog meer stijl. |
| Dealerschappen: APRILIA, CAN-AM, DUCATI, HONDA, KAWASAKI, KTM, MOTO GUZZI, MOTO MORINI, PIAGGIO, SUZUKI, TRIUMPH, YAMAHA |
Een nieuwe motor?
Bij Goedhart vind je hem Wat vind ik mooi? Wat is verstandig? Past deze motor wel bij mij?
Allemaal vragen die een rol spelen bij de aanschaf van een nieuwe motorfiets. Ons deskundige verkoopteam helpt u graag de juiste motorfiets te vinden voor vele tevreden motorkilometers.
![](/icon-location.png) | Bodegraven, Zuid-Holland |
![](/icon-tel.png) | 0172-650005 |
Wist u dat: In de motortaal "Knucklehead" betekent: Bijnaam die in kringen van Harley-Davidson-liefhebbers ontstond voor het model E, de eerste v-twin kopklepper met een cilinderinhoud van 1000cc, die HarleyDavidson uitbracht in 1936. Dit model was onmiddellijk een succes en dat kon de Harley-Davidson-fabriek op dat moment goed gebruiken. Indian, in die tijd Harley’s enige concurrent, verkocht veel motorfietsen van haar topmodellen, de IndianFour en de Indian Chief, ondermeer aan gemotoriseerde afdelingen van de politie (police squads) in de Verenigde Staten en in de rest van de wereld. In datzelfde jaar 1936 slaagde
fabriekscoureur en medeconstructeur Joe Petralli erin om het nationale snelheidsrecord in Daytona te verbeteren. Op een speciaal geprepareerd exemplaar wist hij een recordsnelheid te bereiken van 139.15 mijl (222,5 kilometer) per uur. Het E-model was in meerdere opzichten een nouveauté, want niet alleen het motorblok was totaal nieuw ontworpen, maar ook het rijwielgedeelte: frame, spatborden, voorvork, benzinetanks en dry
sump olietank. Al snel werd het E-model (evenals het EL-model, de l stond voor hoge compressie en had een hogere topsnelheid dan de E-versie) het paradepaardje van de fabriek. In 1941 verscheen naast de 1000cc-versie een 1200cc-uitvoering, aangeduid met FL , waarmee tegemoet werd gekomen aan de vraag van het motorpubliek naar nog meer pk’s. Gedurende de Tweede Wereldoorlog werden weinig Knuckleheads gemaakt, omdat Harley-Davidson de handen vol had aan de oorlogsproduktie van militaire motorfietsen van het model WLA en WLC, bij ons bekend geworden onder de naam Liberator. De Knucklehead werd gemaakt tot en met 1947, waarna de fabriek het motorblok in 1948 verving door het Panhead motorblok, zoals dat door Harley-liefhebbers werd genoemd. De bijnaam Knucklehead voor deze motorfiets is van een ietwat cryptische herkomst en wordt vaak verkeerd uitgelegd. Wanneer knucklehead wordt gebruikt om een persoon mee aan te duiden, wordt er domoor of stommeling mee bedoeld. Bij dit
type motorfiets zijn de knuckles de aluminium tuimelaarhuizen bovenop de cilinderkoppen (head), die van voren bezien gelijkenis vertonen met een dichtgeknepen vuist die naar voren wordt gestoten om er een slag mee toe te dienen en die is gestoken in een boksbeugel. Het is een esthetisch motorblok, een waar sculptuur uit chroom, aluminium en staal. Er zijn meer associaties mogelijk bij de aanschouwing ervan. Zo wordt de Knucklehead in België aangeduid met Doodskop. De Knucklehead is een zeer gezocht model Harley-Davidson, waarvoor als hij nog in de originele staat verkeert een hoge prijs wordt betaald.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken