Nieuwsbrief:

DUCATI  888 STRADA - 1993

10639 Km
Rood
ducati - 888-strada
ducati - 888-strada
ducati - 888-strada
ducati - 888-strada
ducati - 888-strada
ducati - 888-strada
ducati - 888-strada
ducati - 888-strada
ducati - 888-strada
ducati - 888-strada
ducati - 888-strada
ducati - 888-strada
ducati - 888-strada
ducati - 888-strada
ducati - 888-strada
ducati - 888-strada
ducati - 888-strada
ducati - 888-strada
OmschrijvingTechniekFinancierenVerzekeringBedrijf
Ducati heeft met rijder Doug Polen een Wereldkampioen in huis met de Ducati 888 die door een grote voorsprong in de techniek de concurrentie heeft afgetroefd. Er zijn in het jaar 1993 drie vierklepper Ducati types te verkrijgen. De ‘Ducati 888 Strada’, ‘Ducati 888 SP0’ en de ‘Ducati 888 SP5’. De ‘888 Strada’ heeft een opgeboord blok van de ‘851 Strada’ (1992), en is hiervan de vervanger. De motorfiets weegt 202 kilo droog en heeft een brons gekleurd frame met zwarte wielen. De 245 km/uur snelle machine is een gebruiksvriendelijke motor geworden in de zeven jaar durende ontwikkeling van Ducati vierkleppers. Ducati gaat in navolging van de succesvolle 888 serie eind 1993 een motorfiets introduceren die zijn gelijke niet kent in motorland. De 8-serie verdwijnt en in de loop van 1994 worden de laatste 100 stuks ‘888 SP0’ uitgeleverd. De Ducati 888 wordt opgevolgd door de Ducati 916 waardoor een nieuw tijdperk is aangebroken. De ‘Ducati 851/888’ zal de motorfietsgeschiedenis ingaan als het model, die Ducati naar de wereldtop van engineering heeft gebracht. (Productie totaal in 1993: 1.280 stuks). De vloeistofgekoelde motor heeft een inhoud van 888 CC. Verder is het viertakt V-Twin Cilinder DOHC Desmodronic motorblok voorzien van vier kleppen per cilinder. Het vermogen van 104 PK (76,5 kW) wordt afgeleverd bij 10.500 rpm. Het koppel is vastgesteld op 78,5 Nm bij 7.000 rpm. De motor had een droog gewicht van 210 Kg en behaalde (voor die tijd) al een topsnelheid van ca. 246 Km/uur. De overbrenging vindt plaats via een 6 versnellingsbak die via een ketting het achterwiel aandrijft. Voor de rest is de motor voorzien van een Showa Upside-Down voorvork en een dubbele schijfrem aan de voorzijde en een enkele schijfrem aan de achterzijde.
 


  • Wij nodigen u van harte uit in onze showroom en vertellen u graag onder het genot van koffie of thee over onze merken en alle daarbijhorende service, werkplaats, financiering en garanties die wij u kunnen verlenen zodat u zorgeloos van de nieuwe motorfiets kunt gaan genieten.

    Al onze motoren worden vakkundig gecontroleerd in onze uitgebreide werkplaats en afgeleverd met een standaard garantie die in overleg uitgebreid kan worden naar meerdere maanden of een jaar.

    Trots op ons dealerschap CF MOTO en dat we specialist zijn in kwalitatieve gebruikte Harley-Davidson, Ducati en MV Agusta's.

    Met vriendelijke groet en zien u graag,
    MotoXpert Dronten, RDW erkend bedrijf.

    Het Spaarne 18
    8253 PE  Dronten
    Telefoon: 06 - 53 63 86 73
    Whatsapp: 06 - 28 56 84 03
    Website: www.motoxpert.nl
    E-mail: motoxpert@motoxpert.nl

    Openingstijden:
    Maandag: Gesloten
    Dinsdag : 10.00 - 17.00 uur
    Woensdag : 10.00 - 17.00 uur
    Donderdag : 10.00 - 17.00 uur
    Vrijdag : 10.00 - 17.00 uur
    Zaterdag : 10.00 - 15.00 uur
    Zondag: Gesloten

    Ook MotoXpert volgen op Facebook of Instagram? klik dan op onderstaande link en geef ons een like:
    Facebook: www.facebook.com/MotoXpert.nl
    Instagram: www.instagram.com/motoxpert.nl/

    Wilt u de motor van uw dromen financieren? vul dan het formulier in:
    https://www.motoxpert.nl/financiering.html

    Trefwoorden:
    Street Glide - Road Glide - Fat Boy - Dyna - Heritage - Breakout - Cross Bones - Sportster - Iron - Forty Eight - Road King - Electra Ultra - Springer - Tri - V-rod - Classic - Fat Bob - Street Bob - CVO - Special - Limited - Low Rider - Anniversary - Softail - Deluxe - Pan America - LiveWire -  EVO - FLHX - FLHXS - FLTRX - FLTRXS - XXL - XL - XS - FL - FLHT - FLHTK - FLHTKL - FLSTF - FLSTFB - FLSTC - FXDL - FXDB - FXDC - FLHTC - FLHTCU - FLHTCUI - FLHR - FLHRC - FXSTC - FLSTN - XR - 88 - 96 - 103 - 107 - 110 - 114 - 883 - 1200 - 1340





Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
MotoXpert Exclusive
Wist u dat: In de motortaal "Sissy bar" betekent: De wat spottende benaming voor de rugleuning waar­tegen de duopassagier steun kan vinden. Spottend omdat sissy de naam is voor een moederskindje. Achterop zitten plaatst iemand in een afhankelijke positie. Zijn (meestal haar) lot ligt in veel gevallen in de handen van degene die rijdt. Zaak is wel om een zitpositie te vinden die draaglijk is voor de langere afstand. De sissy bar droeg daar enigszins toe bij.Tevens kon er bagage in de vorm van tent en slaapzakken aan worden vastge­bonden, zodat de ruggesteun een dubbelfunctie kreeg. De sissy bar deed zijn intrede aan het einde van de jaren zestig, toen de chopperrage in alle hevigheid losbarstte. De sissy bar stak on-geveer tachtig centimeter tot één meter omhoog en bestond uit een metalen buis/staaf {bar)die in een langwerpige smalle drie­hoek was gebogen. Op het middenveld zat soms een gecapiton­neerd tussenstuk geschroefd. Inmiddels is de extreem hoge rug­steun goeddeels verdwenen van de hedendaagse choppers en custom-motorfietsen.
© 2000 - 2025 Motoroccasion