|
Motor | L Twin cilinder |
Boring x slag | 104|64.7 |
Cilinder inhoud | 1099 |
Comp. verhouding | 12.5:1 |
Kleppen | Desmodromic, 4 kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | Marelli electronische injectie |
Ontsteking | |
Vermogen | 160|119.3|9750 |
Max. koppel | 125|8000 |
Koppeling | Droge meerplatenkoppeling, hydraulisch bediend |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | 37/15 |
Overbrenging | ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | |
Vering voor | Öhlins 43 mm volledig instelbare vork met TiN |
Vering achter | Öhlins volledig instelbare monoshock |
Remmen voor | 2 x 330 mm semi zwevende remschijf, Brembo remklauw met 4 cilinders |
Remmen achter | Schijfrem 245 mm doorsnee |
Voorband | 120/70 ZR17 |
Achterband | 190/55 ZR17 |
Wielbasis | |
Lengte | 2100 |
Breedte | |
Hoogte | 1100 |
Zithoogte | 820 |
Drooggewicht | 171 |
Leverbare kleuren | Rood,Geel |
Beschrijving | Traditionele kenmerken van Ducati, zoals een hoge achterkant en dempers onder het zadel, een enkel zijdige achterbrug en een uiterst solide voorkant, onderstrepen de aërodynamiek en de lichte besturing van de 1098. Voeg daar een Testastretta Evoluzione motorblok aan toe, het kloppend hart van de motorfiets, en je hebt een toppresterende Ducati Superbike die zelfs als hij stilstaat nog in beweging lijkt te zijn.
|