|
Motor | lucht-/vloeistofgekoelde 2-cilinder 4-takt boxermotor, 2 nokkenassen, balansas |
Boring x slag | 101|73 |
Cilinder inhoud | 1.170 |
Comp. verhouding | 12:1 |
Kleppen | 4 kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | electronische inspuiting/digitaal |
Ontsteking | digitaal, dubbele ontsteking. |
Vermogen | 110|81|7.750 |
Max. koppel | 120|6000 |
Koppeling | enkelvoudige droge plaatkoppeling, hydraulisch bediend |
Versnellingsbak | 6 versnellingen, schuine vertanding |
Verhouding | |
Overbrenging | cardan |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 20 |
Topsnelheid | > 200 |
ABS | optie |
Frame | 2-delig, voor- en achterframe en meedragende motor |
Vering voor | BMW Motorrad Telelever; veerpootdiameter 41 mm, centraal geplaatst veerbeen, veervoorspanning 5-voudig mechanisch instelba. Veeruitslag 190 mm. |
Vering achter | enkelzijdige swingarm van gegoten aluminium met BMW Motorrad Paralever; WAD-veerbeen, veervoorspanning en uitgaande demping traploos instelbaar. Veeruitslag 200 mm. |
Remmen voor | zwevende dubbele remschijven, diameter 305 mm, vaste 4-zuiger remklauwen |
Remmen achter | vaste enkele remschijf, diameter 265 mm, zwevende 2-zuiger remklauw |
Voorband | 110/80 - R 19 |
Achterband | 150/70 - R 17 |
Wielbasis | 1507 |
Lengte | 2210 |
Breedte | 915 |
Hoogte | 1450 |
Zithoogte | 850/870 |
Drooggewicht | 203 (rijklaargewicht 229) |
Leverbare kleuren | Magmarot uni. Ostragrau-metallic matt. Alpinweiss uni. Saphirschwarz-metallic. |
Beschrijving | Een R 1200 GS. Een missie: de beste GS aller tijden.
De BMW R 1200 GS - het origineel onder de reis-enduro's. Al 32 jaar definieert "de GS" het hele segment en is de trouwe reisgenoot bij uitstek van elke motoravonturier. BMW Motorrad opent nu een nieuw hoofdstuk in het succesverhaal en perfectioneert de iconische R 1200 GS opnieuw.
Een R 1200 GS. Een gevoel: kracht onder alle omstandigheden.
Sterk, gecultiveerd en soepel. De R 1200 GS wordt aangedreven door een nieuw geconcipieerde tweecilinder boxermotor van 125 pk (92 kW). Door het nieuwe koelingsconcept - een combinatie van lucht- en vloeistofkoeling - en de verticale gasflow door de cilinderkoppen, draait de motor altijd bijzonder efficiënt, krachtig en betrouwbaar. Andere verbeteringen als de nieuwe meervoudige natte plaatkoppeling met anti hop functie, het e-gas en de optionele rijmodi maken de nieuwe boxermotor tot het hart van de nieuwe R 1200 GS.
Een R 1200 GS. Een emotie: absolute controle.
De nieuwe R 1200 GS is berekend op èlk terrein. Dat komt door zijn nieuwe, stijvere hoofdframe met een verbeterde Para- en Telelever, die de stuurprecisie van deze enduro nog verder verhogen. Met het optionele Dynamic ESA is het rijwielgedeelte automatisch op elke ondergrond en op elke beladingstoestand af te stemmen. Nog veel multifunctioneler wordt de nieuwe GS door de extra rijmodi, die vier verschillende afstellingen met een druk op de knop mogelijk maken.
Een R 1200 GS. Een indruk: sterke individualiteit.
De nieuwe GS is op het eerste gezicht weer een echte GS: robuust, dynamisch en karakteristiek. Zorgvuldig afgewerkte oppervlakken en een perfecte finish onderstrepen zijn hoogwaardige kwaliteit. Het nieuwe koelingsconcept is vloeiend in de markante lijnvoering opgenomen en het optische zwaartepunt is verder naar voren verschoven, waardoor de nieuwe BMW R 1200 GS nog evenwichtiger en krachtiger oogt. Een omvangrijk optieprogramma maakt de R 1200 GS absoluut uniek. Met een innovatieve LED-koplamp, kruisspaakwielen en maar liefst drie verschillende uitrustingsvarianten kan iedereen van deze enduro zijn persoonlijke GS maken.
Een wereld. Een R 1200 GS: de reis van uw leven.
Aan de marktintroductie van de nieuwe BMW R 1200 GS gaat een unieke lange-afstandsrit vooraf. Onder het motto "One World. One R 1200 GS." gaan vijf enduro-avonturiers op vijf werelddelen met de nieuwe R 1200 GS op reis. Dit tot nog toe unieke plan is een zware test van de nieuwe GS en met een beetje geluk is het ook de reis van uw leven. |