RON VAN DER PLAATS MOTOREN.
STERK IN GROOT EN KLEIN WERK!!!
Bent u op zoek naar een goede motorfiets voor een aantrekkelijk prijs dan bent u bij ons aan het juiste adres. Wij hebben een grote diversiteit aan motorfietsen, van motorsport tot en met enduro.
In het endurosegment hebben wij veel ervaring door veel zelf te racen en huidige teams te ondersteunen in het onderhoud.
Bij ons kunt u terecht voor reparatie, revisie, schade-taxatie en onderhoud van alle merken motoren. Lange wachttijden komen bij ons niet voor, tevens kunt u op diverse reparaties gewoon blijven wachten aan de gezellige stamtafel.
In het kort...... Waarom bij Ron van der Plaats kopen?
•service & garantie
•klein bedrijf (persoonlijk)
•lage kosten
•eigen werkplaats
•eigen inkoop
•ophaalservice
Een stukje historie: AERMACCHI in 1958 - 1958 250 cc Aermacchi Chimera
Dit nieuwe model werd geïntroduceerd in 1956. Alhowel er veel belangstelling werd getoond verkocht dit model niet goed, zowel in als buiten Italië. Daarop werd besloten dit model te strippen om er een meer bijzondere machine van te maken. Bianchi keerde terug naar de tekentafel met in zijn achterhoofd de duidelijke opdracht om zo min mogelijk verdere fabricagekosten te maken. Dit verklaart de enkele-buis achterbrug en de horizontale positie van het blok, beide toepassingen die voor de originele eerste uitvoering werden gebruikt. Op dat momemt, toen Italiaanse designers overmaat-zuigerstangen als een must zagen besloot Bianchi de Chimera een andere drijfstang te geven, de zgn. push-rod . Dit was in het belang van een vereenvoudigde onderhoudsintensiteit en maakte een OHC inrichting niet noodzakelijk. In de verdere ontwikkeling van een race-versie voor Aermacchi werd dit concept dan ook succesvol. De eerste introductie van de Chimera was een 175 cc machine maar eerder was achter de schermen ook al gewerkt aan een 250 cc versie waardoor beide modellen gezamenlijk op de wegen verschenen. Gedurende een lange tijd werd door Aermacchi hun sportpotentieel onderzocht. In 1957 werd een getuned 175 cc model, met 16 pk in plaats van de standaard 14 pk (beide bij 8.000 toeren), beschikbaar gemaakt voor gebruik in de Italiaanse GP s. Later werden de 250 cc modellen populair onder de racers. Het debuut van deze machine geschiedde tijdens de in 1960 gehouden Duitse GP met als coureur Alberto Pagani en was een zo groot succes tusse de creme de la creme dat men besloot deze macine in een beperkt aantal ook particulier aan te bieden.