Nieuwsbrief:

Diesveld VMS

Diesveld VMS, Vakgarage Motoren Schade is al 40 jaar een all-round bedrijf waarvan 30 jaar met een serieuze motor afdeling. Diesveld VMS repareert, pleegt onderhoud, en herstelt schades aan uw auto, motor, brommer en scooter. We voeren alle voorkomende reparaties uit aan alle voorkomende voertuigen. We hebben ons door de jaren heen ontwikkeld als een gezellige buurtgarage waar iedereen, voor alle mobiliteitszaken, welkom is.
Alle motoren van Diesveld VMS
10 motoren gevonden
SUZUKI GS 750
SUZUKI GS 750
€ 4.700,- p/mnd klik hier
1977, 1 Km
HONDA CBR 600 F
HONDA CBR 600 F
€ 3.350,- p/mnd klik hier
1999, 15205 Km
SUZUKI VL 800 VOLUSIA
SUZUKI VL 800 VOLUSIA
€ 6.250,- p/mnd klik hier
2008, 13436 Km
MOTO GUZZI 750 NEVADA
MOTO GUZZI 750 NEVADA
€ 3.200,- p/mnd klik hier
1993, 17845 Km
BMW K 1100 LT
BMW K 1100 LT
€ 2.950,- p/mnd klik hier
1995, 142092 Km
KAWASAKI GPX 600 R
KAWASAKI GPX 600 R
€ 2.350,- p/mnd klik hier
1990, 24600 Km
HONDA CB 750 SC NIGHTHAWK
HONDA CB 750 SC NIGHTHAWK
€ 3.200,- p/mnd klik hier
1982, 62940 Km
YAMAHA XVS 1100 A DRAGSTAR CLASSIC
YAMAHA XVS 1100 A DRAGSTAR CLASSIC
€ 4.900,- p/mnd klik hier
2000, 45400 Km
HONDA VT 600 C SHADOW (VLX)
HONDA VT 600 C SHADOW (VLX)
€ 2.650,- p/mnd klik hier
1992, 17034 Km
HONDA CB 600 S
HONDA CB 600 S
€ 2.900,- p/mnd klik hier
2001, 38250 Km
Wist u dat: In de motortaal "PK" betekent: Paarde kracht. F.W H .Emons schrijft in 1907 in zijn boek De Motorfiets, dat het hanteren van de waarde paarde kracht is ontleend aan de wereld van bierbrouwers. James Watt, de uitvinder van de stoommachine zou zijn eerste stoommachine bijeen bierbrouwer hebben geïnstalleerd. Voordat hij daartoe overging wilde hij van de bierbrouwer weten hoeveel paarden voor een bepaalde arbeid binnen een zeker tijdsbestek nodig waren,teneinde de benodigde capaciteit van de stoommachine te berekenen. Het verhaal vermeldt dat één paard na acht uur continu aan de pomp te hebben gewerkt twee miljoen kilo water had opgepompt. Dat betekende dat 75 kilo water in één seconde één meter omhoog was gevoerd. Op basis van deze berekening van James Watt zouden wij aan onze wetenschappelijke PK zijn gekomen. Wereldwijd ontstond een drietal methoden om het aantal PKs dat een motorblok ontwikkelt te meten. Hierbij ligt het verschil niet in de toegepaste meetmethode, maar in de uitrustingstoestand van de motor. Bij DIN- PK (Deutsche Industrie Normen) blijven de op het motorblok gemonteerde appendages als dynamo, uitlaatsysteem en luchtfilter aanwezig. Bij SAE -PK (Society of Automotive Engineers, een Amerikaanse norm) worden al deze zaken verwijderd. Vandaar dat een SAE-PK-meting 10% hoger zal zijn dan een DIN-meting. Tenslotte bestaat de CUNA -PK (Commissione Unificazione Normalizzazione Autoveicoli), een Italiaanse norm, waarbij de PK-meting wordt voltrokken na verwijdering van luchtfilter en uitlaatdemper, maar met dynamo. Gemiddeld bevinden de cuna meetresultaten zich tussen SAE -PK en DIN -PK . In Nederland wordt met DIN -PK gewerkt.
© 2000 - 2025 Motoroccasion